Leven in One Space Delft!
#onehappiness
In gesprek met Shanna (29) – Community manager bij One Space
Alles onder een dak. Slapen, eten, ontmoeten, werken, gamen en sporten.
De nieuwe One Space
Je eigen plek, met complete keuken en comfortabele badkamer. Maar er is meer. Want in One Space heb je echt álles onder 1 dak. Flexplekken, een sportruimte, laundryroom, game room, een grote lobby en een gezamenlijk dakterras. Dus hoe jouw dag er ook uit ziet, het kan allemaal in OneSpace.
De App
De bewoners van One Space hebben toegang tot de One Space app, gerealiseerd door Zig Real Estate. In deze app hebben alle bewoners alle informatie binnen handbereik. Naast het gebruik van alle functionaliteiten in de app, kunnen de bewoners ook al gebruik maken van een paar diensten en services, zoals wassen in de Miele Laundry Boutique en een auto of fiets delen via We Drive Solar.
Wat een gaaf gebouw zeg! En wat lijkt het mij gaaf om hier onderdeel van te zijn.
Ja, dank je wel. We zitten echt nog wel in de laatste fase van de oplevering, maar ik ben al heel trots op hoe alles eruitziet. De afgelopen dagen zijn de eerste bewoners al ingetrokken en zij maken al gretig gebruik van alle faciliteiten.
Hoe ben je hier terecht gekomen?
Ik heb een facilitaire achtergrond en heb o.a. bij de Rabobank gewerkt. Via-via ben ik met een aantal mensen in contact gekomen en die zagen al snel dat het “menselijke” aspect mij heel erg goed lag. Ik hoefde eigenlijk niet eens na te denken toen mij dit gevraagd werd om te gaan doen.
Community manager binnen One Space. Wat ga je doen?
Nadat alle stof is opgetrokken en iedereen zijn plekje heeft gevonden en gesetteld is, zal mijn eerste taak zijn om meer zichtbaarheid te geven aan mijzelf. Wie ben ik, wat doe ik binnen One Space en waar kunnen de bewoners mij voor inschakelen. En vooral belangrijk: wat kunnen ze van mij verwachten? Via de One Space app, die de bewoners vanaf nu kunnen downloaden, heb ik al een “digitaal” gezicht waar mijn contactgegevens in staan, wanneer ik aanwezig ben en de bewoners vinden hier informatie over mijzelf. En bij mijn taken horen ook uiteraard de servicewerkzaamheden en de daarbij behorende community manager taken.
Een van de focus punten van de community manager is toch wel het bouwen van een community binnen One Space. Het verbinden van mensen is echt iets wat mij ligt. Ik ben een echt “mensen-mens”. Ik ga allerlei events organiseren. Hierbij kan je denken aan samen voetbal kijken in onze gezamenlijke ruimte met een hapje en een drankje, samen sporten, gamen. Noem het maar op. Het gave van dit alles is dat het ook allemaal kan in dit gebouw. We hoeven nergens naartoe om dit te realiseren.
De One Space App – Hoe gaat deze bijdragen aan het succes van One Space?
Buiten het feit dat de bewoners allerlei relevante zaken kunnen regelen via de app, kunnen ze mij ook via de app direct een bericht sturen via de chat-functionaliteit. Dus eigenlijk sta ik direct met de bewoners in verbinding.
Via de app zullen ook alle events beschikbaar zijn, waardoor iedereen makkelijk en snel kan aangeven of ze aanwezig zijn. Een bewoner kan dus heel eenvoudig aangeven of hij wel of niet aanwezig is bij de BBQ of bij het sporten, bijvoorbeeld. Wat ook mooi is, is dat als er zaken spelen binnen het gebouw – de lift is stuk of andere zaken die belangrijk zijn – kan ik makkelijk een notificatie sturen naar de bewoners. Die meldingen krijgen ze vervolgens op hun telefoon.
Hoe ga jij deze app onder de aandacht brengen?
Alle bewoners hebben een mooie aankondiging gehad van de One Space app met de uitleg en de voordelen die deze app allemaal te bieden heeft. Een taak van mij is onder andere dat de bewoners deze dus ook echt gaan gebruiken. Iedereen, zoals je ziet, is nu druk met verhuizen en het inrichten van zijn studio. Nadat dat allemaal voorbij is, kom ik om de hoek kijken. Ook voor de adoptie van de app is een taak voor mij weggelegd. Maar kijk hier bijvoorbeeld bij de lift, hier hangt een mooi narrow casting tv-scherm. Hier kan ik allerlei zaken op tonen, waaronder dus ook de app. Mijn doel is om straks iedereen in de app / community te krijgen. Dat gaat mij lukken!
Wat maakt een community een sterke community?
Ik denk begrip. Ik denk dat heel veel mensen anders zijn. Ik wil een sfeer creëren van veiligheid, harmonie en gezelligheid met elkaar. Er is al veel te veel gedoe in de wereld en op straat. Zeg elkaar gewoon goedemorgen, maak een praatje met elkaar. Dat maakt het leven al een stukje mooier. Daar wil ik onderdeel van zijn.
Wat is, voor zover je nu al kan zeggen, het grote voordeel van het Real Estate Platform?
Naast dat de app natuurlijk ideaal is voor (laagdrempelige) communicatie, is het handig dat ik alles bij elkaar in één systeem heb. En niet alleen ik. Ook anderen, zoals de verhuurpartij/vastgoedmanager of misschien wel de aannemer, werken samen in één systeem. Alle partijen kunnen dus bij dezelfde informatie en de status van bepaalde zaken, zoals een reparatie bijvoorbeeld, is voor iedereen inzichtelijk.
Wat geeft jou straks de meeste voldoening?
Wat ik al zei, ik ga de komende tijd veel organiseren en aanjagen. Maar hoe leuk zou het zijn als ik dat straks niet of minder hoef te doen? Waardoor mensen zelf dingen gaan organiseren. Dat ik straks om het hoekje kijk bij de gezamenlijke keuken en dat daar ineens een kookavond is georganiseerd. Ik ben dan zeker nog wel nodig binnen OneSpace, maar dan is mijn missie in ieder geval geslaagd!
Meld je aan voor de Online App Experience
Meer zien van de app? Laat je gegevens achter. We nemen gauw contact op en plannen geheel vrijblijvend een online sessie op een dag en tijd die jou uitkomt. Het kost je niks, behalve een half uurtje van je tijd.